Επιλόχειος κατάθλιψη

Τι είναι η επιλόχειος κατάθλιψη;

Η κατάθλιψη μετά τον τοκετό είναι διαφορετική από μια προσωρινή διαταραχή της διάθεσης μετά τον τοκετό. Υπολογίζεται ότι έως και 6% των γυναικών θα παρουσιάσουν κατάθλιψη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους ή τον πρώτο χρόνο μετά τον τοκετό. Κάθε γυναίκα μπορεί να βιώσει κατάθλιψη μετά τον τοκετό και δεν συνδέεται με την ικανότητα μιας γυναίκας να είναι καλή μητέρα. Η έγκαιρη διάγνωση και κατάλληλη θεραπεία μπορεί να βοηθήσουν.

Τι συμπτώματα έχει η επιλόχειος κατάθλιψη;

Η επιλόχειος κατάθλιψη μετά τον τοκετό μπορεί να παρουσιάσει διαφορετικά συμπτώματα, ανάλογα με το άτομο, όπως:

• Δυσκολία στην καθημερινή λειτουργία (προσωπική υγιεινή, δουλειές σπιτιού)
  • Συναισθήματα ενοχής, άγχους και φόβου
  • Μειωμένη ευχαρίστηση στη ζωή
  • Διαταραχές ύπνου
  • Εναλλαγές διάθεσης με κλάμα και νεύρα
  • Σκέψεις να βλάψετε τον εαυτό σας ή το βρέφος

Πιο σπάνια  (1 στις 1.000 γεννήσεις) μπορεί να εμφανιστούν ψυχωτικά συμπτώματα, για παράδειγμα να βλέπουμε πράγματα που δεν υπάρχουν, σύγχυση, έντονες και γρήγορες αλλαγές στη διάθεση και σκέψεις βλάβης του εαυτού ή του βρέφους.

Οι γυναίκες με προηγούμενο ιστορικό διπολικής διαταραχής ή σχιζοσυναισθηματικής διαταραχής έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ψυχωτικών συμπτωμάτων.

Αιτίες επιλόχειου κατάθλιψης

• Προηγούμενα καταθλιπτικά επεισόδια ή / και οικογενειακό ιστορικό κατάθλιψης
  • Έλλειψη κοινωνικής υποστήριξης
  • Άγχος και χρήση ουσιών
  • Προβλήματα με σύντροφο
  • Οικονομικά προβλήματα
  • Ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη
  • Παρατεταμένη παραμονή της μητέρας στο σπίτι μετά τον τοκετό

Οι γυναίκες που έχουν βιώσει ένα επεισόδιο κατάθλιψης μετά τον τοκετό έχουν αυξημένες πιθανότητες να την ξαναβιώσουν. Επομένως, συνιστάται στενή παρακολούθηση πριν και μετά τον τοκετό.

Πώς γίνεται η διάγνωση της επιλόχειας κατάθλιψης;

Οι δραματικές αλλαγές ορμονών και πιο συγκεκριμένα, η απότομη μείωση οιστρογόνου και προγεστερόνης 24 ώρες μετά τον τοκετό μπορούν να αναπαράγουν συμπτώματα κατάθλιψης. Χρειάζεται αναλυτικό ιστορικό και ψυχιατρική εξέταση, ώστε να καθορίσουμε αν τα συμπτώματα θα μπορούσαν να είναι κάτι παραπάνω από την αναμενόμενη χαμηλή διάθεση. Ένα από τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για τη διάγνωση της κατάθλιψης είναι η αλλαγή της όρεξης.

Θεραπευτική αγωγή

Το πρώτο βήμα είναι η αναγνώριση των συμπτωμάτων και η αναζήτηση βοήθειας

Ανάλογα με το άτομο και τις ανάγκες συνιστάται φαρμακευτική αγωγή και/ ή ατομική, οικογενειακή ή ομαδική ψυχοθεραπεία. Υπάρχουν φάρμακα που είναι ασφαλή κατά τον θηλασμό και το θεραπευτικό πρόγραμμα προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες.

Η Προσέγγισή μου

Έχοντας εργαστεί ως επικεφαλής ιατρός τόσο για το NHS όσο και για τον ιδιωτικό τομέα, μου έδωσε εκτενή εμπειρία στη θεραπεία προβλημάτων ψυχικής υγείας. Προσπαθώ πάντα να προσφέρω τα υψηλότερα πρότυπα φροντίδας σε όλους τους ασθενείς μου μέσω μιας ολιστικής προσέγγισης που εστιάζεται στην αυτοβελτίωση με έμφαση στον υγιή τρόπο ζωής. Προσφέρω εξατομικευμένη θεραπεία προκειμένου να καλύψω τις συγκεκριμένες ανάγκες και επιθυμίες κάθε ασθενούς, με τεκμηριωμένες προσεγγίσεις αλλά και πρωτοποριακές θεραπείες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι υπηρεσίες μου