Προεμμηνορροϊκή δυσφορική διαταραχή

Τι είναι η προεμμηνορροϊκή δυσφορική διαταραχή;

Η προεμμηνορροϊκή δυσφορική διαταραχή (PMDD) είναι μια πολύ σοβαρή μορφή προεμμηνορροϊκού συνδρόμου (PMS), το οποίο μπορεί να προκαλέσει πολλά συναισθηματικά και σωματικά συμπτώματα κάθε μήνα, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας πριν ξεκινήσει η περίοδός σας. Τα συμπτώματα είναι πολύ χειρότερα από το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο  και μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή σας. Μπορεί να δυσκολεύεστε να εργαστείτε, να κοινωνικοποιηθείτε και να έχετε υγιείς σχέσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αυτοκτονικές σκέψεις.

Ποια είναι τα συμπτώματα της προεμμηνορροϊκής δυσφορικής διαταραχής;

Συναισθηματικές εμπειρίες

• Αλλαγές διάθεσης
  • Αίσθημα αναστάτωσης ή ευσυγκινησία και κλάματα
  • Αίσθημα οργής ή ευερεθιστότητα
  • Συναισθήματα άγχους
  • Αίσθημα απελπισίας
  • Δυσκολία συγκέντρωσης
  • Έλλειψη ενέργειας
  • Μείωση ενδιαφέροντος για δραστηριότητες που συνήθως απολαμβάνετε
  • Αυτοκτονικά συναισθήματα
  • Δυσκολία αποφυγής ή επίλυσης συγκρούσεων με άτομα γύρω σας

Σωματικά συμπτώματα

• Ευαισθησία στο στήθος ή πρήξιμο
  • Πόνος στους μυς και τις αρθρώσεις
  • Πονοκέφαλος
  • Αίσθημα φουσκώματος
  • αλλαγές στην όρεξή σας, όπως υπερκατανάλωση τροφής ή ειδική επιθυμία για φαγητό
  • Προβλήματα ύπνου

Τα συμπτώματα ακολουθούν τον εμμηνορροϊκό σας κύκλο, οπότε μπορεί να διαπιστώσετε ότι αρχίζουν να γίνονται καλύτερα μόλις ξεκινήσει η περίοδός σας και συνήθως θα έχουν εξαφανιστεί μέχρι τη λήξη της.

Ποιες είναι οι αιτίες της προεμμηνορροϊκής δυσφορικής διαταραχής;

Οι ακριβείς αιτίες δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητές, αλλά ορισμένοι πιθανοί παράγοντες είναι:

• Αυξημένη ευαισθησία στις φυσιολογικές ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια του μηνιαίου εμμηνορροϊκού κύκλου σας.
  • Γενετικές παραλλαγές.
  • Κάποιες άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να συνδέεται με αγχωτικά και τραυματικά παρελθόντα γεγονότα.

Είναι η προεμμηνορροϊκή δυσφορική διαταραχή πρόβλημα ψυχικής υγείας;

Η προεμμηνορροϊκή δυσφορική διαταραχή ορίζεται συνήθως ως ενδοκρινική διαταραχή, που σημαίνει ότι είναι μια διαταραχή που σχετίζεται με τις ορμόνες. Όμως, πέρα των σωματικών συμπτωμάτων, οι γυναίκες βιώνουν επίσης, μια σειρά συμπτωμάτων ψυχικής υγείας, όπως κατάθλιψη και αυτοκτονικά συναισθήματα. Για αυτούς τους λόγους, πρόσφατα έχει αναφερθεί ως πρόβλημα ψυχικής υγείας στο DSM-5 (ένα από τα κύρια εγχειρίδια που χρησιμοποιούν οι γιατροί για να κατηγοριοποιήσουν και να διαγνώσουν προβλήματα ψυχικής υγείας).

Είναι σημαντικό να λαμβάνετε την υποστήριξη που χρειάζεστε, ώστε να κατανοήσετε και να διαχειριστείτε τα συμπτώματα και τις συναισθηματικές εμπειρίες σας. Πολλές φορές, η θεραπεία περιλαμβάνει και αντικαταθλιπτικά φάρμακα.

Η Προσέγγισή μου

Έχοντας εργαστεί ως επικεφαλής ιατρός τόσο για το NHS όσο και για τον ιδιωτικό τομέα, μου έδωσε εκτενή εμπειρία στη θεραπεία προβλημάτων ψυχικής υγείας. Προσπαθώ πάντα να προσφέρω τα υψηλότερα πρότυπα φροντίδας σε όλους τους ασθενείς μου μέσω μιας ολιστικής προσέγγισης που εστιάζεται στην αυτοβελτίωση με έμφαση στον υγιή τρόπο ζωής. Προσφέρω εξατομικευμένη θεραπεία προκειμένου να καλύψω τις συγκεκριμένες ανάγκες και επιθυμίες κάθε ασθενούς, με τεκμηριωμένες προσεγγίσεις αλλά και πρωτοποριακές θεραπείες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι υπηρεσίες μου